MUNTERS TECKNAR FLERTALET ORDRAR TILL SAMLOKALISERINGSOPERATÖR FÖR DATACENTER

aug 29, 2022 16:00

Munters har mottagit flertalet ordrar till ett värde av cirka MUSD 63 (cirka MSEK 630) från en samlokaliseringsoperatör för datacenter i USA. Ordrarna består av standard vattenbaserade kylsystem för datacenters och beräknas levereras med start i fjärde kvartalet 2023 och pågå fram till första kvartalet 2025.

Munters Group (MTRS), en global ledare inom energieffektiva lösningar för luftbehandling och klimatkontroll, har mottagit har mottagit flertalet ordrar till ett värde av cirka MUSD 63 (cirka MSEK 630) från en samlokaliseringsoperatör för datacenter i USA. Ordrarna inkluderar standard vattenbaserade kylsystem för datacenters (CRAH, computer room air handlers) för installation vid flera datacenters i USA. Dessa beräknas levereras med start i fjärde kvartalet 2023 och pågå fram till första kvartalet 2025.

“Dessa ordrar fortsätter trenden av stark tillväxt inom datacentermarknaden för Munters. De är ett resultat av långsiktigt och nära kundsamarbete och samtidigt ett erkännande av Munters som en ledande partner”, säger Klas Forsström, VD och koncernchef för Munters.

“Vår industrierfarenhet, flexibla och robusta design och vårt projektteam bidrar alla till denna kunds fortsatta framgång. Vi är hedrade över att få detta fortsatta förtroende. Ordrarna bidrar till den redan ökade efterfrågan på vår expanderade portfölj av effektiva system för att motverka värmeutveckling i datacenters”, säger Stefan Aspman, GVP och President Data Center Technologies.

Ann-Sofi Jönsson, Vice President, Investor Relations and Enterprise Risk Management
E-mail: ann-sofi.jonsson@munters.com
Tel: +46 (0)730 251 005

Susann Johnsson, Vice President, Vice President, Group Communications and Brand
E-mail: susann.johnsson@munters.com
Tel: +46 (0)70 623 1474

Denna information är sådan information som Munters Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 augusti 2022 kl. 16.00 CET.

Munters är en världsledande leverantör av energieffektiva lösningar för luftbehandling. Genom innovativ teknik skapar våra experter ett perfekt klimat för kunder inom ett flertal branscher. Munters har varit banbrytande inom området luftmiljö sedan företaget grundades 1955. Idag sker tillverkning och försäljning i fler än 30 länder av våra omkring 3 700 medarbetare. Munters Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm och rapporterade 2021 mer än sju miljarder kronor i omsättning. För mer information, besök oss på www.munters.com.